Για άλλη μια φορά, οι χιλιάδες εργαζόμενοι του κλάδου μας, βρεθήκαμε αντιμέτωποι με μία ακόμη τραγική δυσλειτουργία στα ΜΜΜ, όπου πήρε φωτιά κατά τη διαδρομή. Οι επιβάτες, μεταξύ των οποίων και συνάδελφοι από εταιρείες του κλάδου, που βρίσκονται στην περιοχή μας, να αναγκαζόμαστε να μετακινηθούμε με τα πόδια πάνω στις γραμμές του τρένου και μάλιστα να ανοίγουμε μόνοι μας τις πόρτες του συρμού ώστε να μπορέσουμε να διαφεύγουμε.
Όλο αυτό την ίδια στιγμή, δεν υπήρχε καμία μέριμνα για το πως οι επιβάτες θα βγουν από το τρένο και θα φτάσουν με ασφάλεια στις αποβάθρες. Το συγκεκριμένο γεγονός, ήρθε σε συνέχεια με τα παρολίγον ατυχήματα της προηγούμενης βδομάδας στον Προαστιακό και ενώ συνεχίζεται η γνωστή κατάσταση στα ΜΜΜ, με τα αραιά δρομολόγια, τον συνωστισμό, τις συνεχείς βλάβες, την απαράδεκτη κατάσταση με τον κλιματισμό, προχτές είχαμε άλλο ένα επεισόδιο στην περιπέτεια που περνούν κάθε μέρα οι εργαζόμενοι για να πάνε και να γυρίσουν από τις δουλειές τους.
Πάρα τις φιέστες της κυβέρνησης που προπαγανδίζει κάθε τόσο τον «εκσυγχρονισμό των αστικών συγκοινωνιών», βάζοντας πλώρη για περαιτέρω ιδιωτικοποιήσεις στο χώρο των ΜΜΜ. Αυτοί που βγαίνουν στο τέλος σωστοί «προφήτες» είναι οι εργαζόμενοι και τα σωματεία τους, που καταγγέλλουν ότι η στρατηγική της «απελευθέρωσης» είναι η πηγή της καθημερινής ταλαιπωρίας και των επικίνδυνων περιστατικών. Από τη σαρδελοποίηση, τις απανωτές βλάβες, την αραίωση των δρομολογίων και τις καθυστερήσεις, έως τα ατυχήματα…
Είναι χαρακτηριστικό ότι τη γραμμή του Ηλεκτρικού, μήκους 45 χιλιομέτρων, την «καθαρίζει» από ξερόχορτα ένα εργολαβικό συνεργείο με μόλις τρεις εργαζόμενους! Ενώ, από το 2009 μέχρι το 2022, οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑΣΥ μειώθηκαν κατά 35,6%, αφήνοντας ακάλυπτες πολλές αναγκαίες ειδικότητες και πόστα. Το «ή τα κέρδη τους ή οι ζωές μας» αποδεικνύεται ξανά επίκαιρο.
Κανένας συμβιβασμός με πολιτική που εγκαταλείπει εκατομμύρια εργαζόμενους και επιβάτες στην τύχη και μετατρέπει σε «άσκηση επιβίωσης» ακόμα και τις πιο απλές καθημερινές μετακινήσεις.
Μάλιστα στις περιοχές μας όπου στεγάζονται πολλές εταιρείες και πολλοί από εμάς χρειάζεται να χρησιμοποιούμε τον ηλεκτρικό ή το μετρό για να φτάσουμε στη δουλειά μας. Η κατάσταση με τα ΜΜΕ μας οδηγεί πολλές φορές να αναγκαστούμε να μεταβούμε με δικά μας οχήματα για να ξέρουμε ότι θα φτάσουμε με ασφάλεια στη δουλειά μας!
Τώρα, χωρίς καμιά αναμονή χρειάζεται να δυναμώσει ο αγώνας για ασφαλείς, σύγχρονες, φθηνές συγκοινωνίες.
Με ευθύνη του κάθε εργοδότη να βρεθεί η λύση για τη δωρεάν μετακίνηση των εργαζόμενων από και προς την εργασία του.
Να καλυφθεί όποιο κόστος μετακίνησης από τους εργοδότες. Να βρεθεί στο στόχαστρο ο πραγματικός ένοχος: Το κράτος και η πολιτική που ασκεί που δεν υπολογίζει τις ανάγκες των εργαζομένων.
Θέλουμε ασφαλείς, σύγχρονες, φθηνές μετακινήσεις με τακτά δρομολόγια!
Γιατί εν έτει 2024 δεν μπορεί να θεωρείται «κανονικότητα» η διαρκής αναμέτρηση με την επόμενη καταστροφή, ούτε «πολυτέλεια» η ασφαλής και ανθρώπινη μετακίνηση. Παράρτημα Βορείων Προαστίων Σωματειακές επιτροπές του ΣΕΤΗΠ στη Skroutz, στο Μέγαρο του ΟΤΕ και στην Openbet.
http://www.setip.gr – contact@setip.gr – τηλ: 2108227887